Varför har jag startat denna blogg?

JO! Jag har ett mål med mitt liv, bortsätt från allt pluggande, så är mitt största mål att besöka platser/länder som jag länge velat besöka. Jag har en hel lång lista i mitt huvud av ställen som jag vill vara på, se, röra och känna doften av. Det finns så sjukt många fina platser på denna jord som jag bara måste få uppleva innan jag dör!
 
Jag har under hela mitt "långa" 26 åriga liv fantiserat om platser från filmer, tidningar och böcker. Jag har alltid haft viljan att ta mig till alla dessa ställen, men livet råkande ta fel väg och gick vilse. Idag kan jag se vart vägen leder och även om jag inte är där än, så kan jag nu se vart jag ska gå.
 
Jag kommer att berätta mycket om de få länder jag varit i hittills och alla de länder och platser som jag vill (och SKA) besöka någon gång, längre fram..
Grekland är det landet som jag har besökt allra flest gånger, hela 23 gånger. Anledningen till det är att jag har mina rötter där. Så varje sommarlov som liten spenderades bland hästar, getter, grisar (och extremt många getingstick) på en gård i mitten på fastlandet.
Av en "Slump" så fick jag chansen att resa till Afrika och besöka Gorillorna i Ugandas regnskog, Simbas släktningar i Tanzania och Nelson Mandelas gamla fängelse cell på Robben Island - Kapstaden.
Jag har aldrig besökt Spanien, men därimot så tog jag mig en tripp till Portugal där jag besökte det häftigaste slottet någonsin - Palácio da pena.
 
Självklart så har jag även besökt Norge, Danmark, Tyskland... Inte Finland.
Men men, det var i alla fall lite av vad denna blogg kommer att handla om,
ha det fint!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0